FÖR MAXIMAL EFFEKT PÅ DIN TRÄNING!

HIIT betyder högintensiv intervallträning och är en träningsform som är en av de absolut hetaste träningstrenderna just nu, tack vare tydliga resultat och mätbar effekt. Du tränar hårt i intervaller. Passen i studion är tidseffektiva och intensivare än våra andra gruppträningar. Våra tränare finns hela tiden på plats för att peppa och korrigera så att du får ut maximalt av tiden. Bered dig på svett, puls, energi och en otroligt skön känsla!

Boostar din fettförbränning och syreupptagning

HIIT-träning har visat sig vara ytterst effektivt vad gäller förbränning och även för att boosta din syreupptagningsförmåga. Effekten av träningen sitter i länge vilket ökar ämnesomsättningen och påverkar fettförbränningen upp till ett dygn efter genomfört pass.
Våra egna pass är CX3 HIIT Strength, CX3 HIIT Cardio, CX3 Sprint/HIIT Spinning och CX3 Strength/Flex.

Push. Rest. Repeat.

HIIT-passen kan köras och varieras på många olika sätt, t.ex. med fria vikter, konditionsmaskiner, kroppsviktsövningar, spinning eller löpning. Passens upplägg är att varva intensiva arbetsintervaller där man pressar sin maxgräns med kortare viloperioder. Kombinationen gör att du bränner extra mycket fett och även fortsätter göra det i timmar efter att träningen är över. Genom att logga in via ett Polar pulsband så håller du och din coach koll på din insats på tydliga skärmar. Har du ett eget pulsband från Polar så använder du det eller så kan du köpa eller hyra ett av oss. Efteråt har du utvecklingen lagrad så att du kan följa din utveckling över tid.

Hur får man ut det bästa av HIIT?

I vår HIIT-studio kommer vi att ha ett progressivt upplägg med ökande belastning under en 6 veckors period. Detta för att du ska få ut så mycket som möjligt av din träning över tid. Väljer du att använda dig av vårt pulssystem så kommer vi hela tiden kunna hjälpa dig att styra din träning till att få ut maximalt. Eftersom träningsformen är såpass intensiv, bör du varva den med andra typer av träning för variation och återhämtning. Du bör vara mentalt förberedd på att det kommer vara jobbigt, du skall pressa dig på varje pass, varje gång, det är hela poängen med träningsformen och det är därför den ger så bra resultat.

We Don’t sweat. We sparkle!